Proč si vybrat realitního makléře
Prezentace nemovitostí k prodeji jsou díky technologiím neustále lepší a lepší – nádherná videa, záběry z dronu, matterport, virtuální prohlídky, profesionální fotografie. Při prodeji nemovitosti zcela jistě skvělá věc. Je to ale opravdu známkou skutečně dobrého makléře?
Dobrý makléř je ten, který klientovi přinese nejvyšší přidanou hodnotu. Samozřejmě, že prvotřídní marketing k prodeji nemovitosti patří, ale komu ve finále pomůže nejvíce, je makléř sám. Ten si díky úžasné prezentaci buduje jméno, značku a je tzv. vidět.
Co to vlastně ona „přidaná hodnota pro klienta“ je.
Nejdůležitější je samotný průběh obchodu. Klape vše tak, jak má?
Požadavky klientů při prodeji nemovitosti jsou naprosto rozdílné a reflektují život v jeho nejrozmanitějších podobách. Každý při nákupu či prodeji nemovitosti stojí před jinou životní situací. A v této situaci se nachází právě ona „přidaná hodnota“, o které mluvíme.
Samotný obchod na prvním místě
Průběh celého obchodu je mnohem důležitější, než krásně natočené video. K čemu mi bude super prezentace, když prodám díky špatnému nacenění nemovitost pod cenou nebo třeba později, než jsem potřeboval, kvůli špatně nastavenému procesu financování?
Bezpečí, čas a peníze – tři nejdůležitější faktory
Makléř tak musí být kromě dobrého obchodníka i člověk na správném místě s náležitými profesními znalostmi. Měl by být spolehlivý, pořádný, empatický a každý obchod dovést do zdárného konce. Splnit by měl rovněž všechny podmínky, které jsou pro klienta důležité! Tyto požadavky se přitom nejčastěji týkají třech nejvýznamnějších faktorů kolem celého obchodu
- času,
- peněz a
- bezpečí.
Reference mluví za všechno
Pokud objevíte makléře, jemuž většina klientů uděluje kladné reference, o něčem to už vypovídá. Při výběru makléře se proto řiďte kromě líbivých obrázků i skutečnou zpětnou vazbou od bývalých klientů. Profese makléře se za posledních deset let několikrát proměnila. Z člověka, který dříve zajišťoval fyzicky všechno od A do Z, se stal koordinátor týmu lidí od fotografa počínaje, právníkem konče. Zároveň se dostáváme do doby, kdy technologie udělají hodně práce za nás a obchodník bude ještě více psychologem řešícím zákazníkův zážitek s prodejem spojený.