Obchodní podmínky

1. Definice: Pokud není v těchto obchodních podmínkách uvedeno jinak, mají pojmy zde používané následující význam:

Realitní činností se rozumí nákup nemovitostí za účelem jejich dalšího prodeje, prodej nemovitostí, zprostředkování nákupu, prodeje a pronájmu nemovitostí, bytů a nebytových prostor, jakož i zprostředkování převodu družstevního podílu v bytovém družstvu.

Realitní kancelář a realitní makléř je nezávislým podnikatelem podnikajícím v oblasti realitní činnosti na základě živnostenského listu zapsán v živ. rejstříku: IČ: 01126652, DIČ: CZ6707062153, Ing. Iztok Toplak, MBA, Mladých 130, 252 41 Dolní Břežany, ID datové schránky: xdqhz9v, tel. +420 737 287 300, email info@toplak.cz

Smlouvou se rozumí písemná smlouva, jejímž předmětem je poskytování realitních služeb, uzavřená mezi realitní kanceláří a klientem (fyzickou nebo právnickou osobou).

Klientem se rozumí jakákoliv fyzická či právnická osoba, které realitní kancelář poskytuje za odměnu realitní služby na základě smlouvy o poskytování realitních služeb. Klientem není druhá strana zprostředkovávané smlouvy, tedy osoba, která byla v rámci poskytování realitních služeb realitní kanceláří vyhledána. Klientem se tato osoba nestává ani uzavřením dohody o složení blokovacího depozita nebo kterékoliv jiné dohody s Klientem.

2. Etický kodex:

Realitní kanceláře a realitní makléř postupují při poskytování svých služeb vždy v souladu se zájmy a pokyny klienta a při své činnosti se řídí právním řádem České republiky a Etickým kodexem Asociace realitních kanceláří České republiky (ARK), jehož úplné znění je zveřejněno na webových stránkách www.arkcr.cz.

3. Smlouva o poskytování realitních služeb:

Realitní kancelář a realitní makléř poskytují realitní služby pouze na základě písemné smlouvy. Veškerá práva a povinnosti, garance a výhody poskytované klientovi jsou podmíněny uzavřením písemné smlouvy.

4. Provize:

Za poskytování realitních služeb náleží realitní kanceláří provize stanovená ve smlouvě. Realitní kancelář je povinna i bez vyžádání vystavit a předat klientovi řádný daňový doklad o vyúčtování provize, který bude vedle všech právních náležitostí obsahovat i příslušnou výši DPH. Provize zahrnuje provizi za realitní činnost a zahrnuje minimální rozsah realitních služeb definovaný níže (není-li ve Smlouvě uvedeno jinak) bez ohledu na to, do jaké míry byly v konkrétním případě klientem využity.

5. Postup při prodeji/pronájmu:

Popis standardního postupu prodeje nebo pronájmu nemovitostí, bytů, nebytových prostor nebo převodu družstevního podílu v bytovém družstvu je zveřejněn na webových stránkách www.toplak.cz.

6. Úschova peněžních prostředků a depozitní účty:

Za účelem zajištění vysokého stupně ochrany klientů je realitní kancelář oprávněny přijímat blokovací depozita na svůj účet pouze do výše provize realitní kanceláře sjednané pro daný obchodní případ. Tyto peněžní prostředky musí být uloženy na bankovním účtu odlišném od provozního účtu realitní kanceláře. Veškeré ostatní peněžní prostředky klienta musí být uschovány a vypořádány prostřednictvím úschovyprováděné bankou nebo advokátní kanceláří.

  • Minimální rozsah realitních služeb: Realitní kancelář poskytuje klientovi následující standardní realitní služby, není-li ve Smlouvě uvedeno jinak:
  • prohlídku nemovitostí a doporučení obvyklé kupní ceny / výše nájemného dle stavu realitního trhu;
  • inzerci na webu sreality.cz, umístění reklamní plachty, inzerci v tisku a jiných médiích atd.;
  • obstarání výpisu z katastru nemovitostí a kopie či originálu katastrální mapy;
  • jednání se zájemci, organizace a zajištění prohlídek nemovitostí se zájemci;
  • vypracování a uzavření dohody o složení blokovacího depozita s kupujícím a převzetí blokovacího depozita, organizační podporu přijednání smluvních stran nezbytnou k uzavření smlouvy o úschově, příp. smlouvy o smlouvě budoucí kupní a smlouvy kupní a smlouvy opřevodu družstevního podílu v bytovém družstvu;
  • v případě nájmu nemovitosti zajištění přípravy standardní nájemní nebo podnájemní smlouvy; v případě prodeje nemovitosti zajištění přípravy standardní smluvní dokumentace nezbytné pro realizaci obchodu (tedy smlouvu o smlouvě budoucí kupní, kupní smlouvu, návrhna vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí, smlouvu o převodu družstevního podílu v bytovém družstvu), včetně zajištění úschovy peněžních prostředků u advokátní kanceláře;
  • organizaci uzavření smluvní dokumentace včetně ověření podpisů;
  • zajištění podání návrhu na vklad vlastnického práva k nemovitosti včetně zajištění úhrady správního poplatku;
  • organizaci předání nemovitostí včetně odečtu měřidel a vypracování předávacího

8. Stav nemovitosti:

Je-li předmětem realitních služeb pro klienta vyhledání vhodných nemovitostí ke koupi či pronájmu, je realitní kancelář a makléř povinni sdělovatklientům objektivní informace o stavu nemovitostí, které klientům vyhledají. Realitní kanceláře a makléř neodpovídají za újmu, kterávznikne v případě, že třetí osoba zamlčela či uvedla nepravdivé údaje ohledně stavu nemovitosti. Klient bere na vědomí, že v případě každé transakce s nemovitostí je doporučováno detailní přezkoumání stavu nemovitosti učiněné nezávislým odborníkem.

9. Informační povinnost:

Realitní kancelář a makléř po celou dobu platnosti smlouvy pravidelně objektivně informují klienta o stavu vyřizování věci a objednaných služeb.

10. Reklamace:

Klient může kdykoliv vznést reklamaci na kvalitu poskytovaných služeb realitní kanceláře nebo makléře a využít svých práv. Klient má právokdykoliv reklamovat kvalitu poskytovaných služeb prostřednictvím reklamačního formuláře umístěného na webových stránkách www.toplak.cz.

11. Povinné pojištění odpovědnosti za škodu:

Realitní kancelář je povinna mít sjednáno pojištění profesní odpovědnosti za škodu po celou dobu poskytování realitních služeb.

12. Povinnost identifikace:

Realitní kanceláře je dle zákona č. 253/2008 Sb., o opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, v platnémznění, povinnou osobou a jako takové mají mimo jiné povinnost provést identifikaci a případně kontrolu klienta a identifikační údaje po zákonem stanovenou dobu uchovat.

  1. Mimosoudní řešení s pomocí ČOI:

Dojde-li mezi realitní kanceláří a klientem ke sporu, má klient právo na jeho mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podá klient u České obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsouuvedeny na webových stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz.